tisdag 28 augusti 2012

Elvis - 28:e augusti


1960

Elvis blev fotograferad av Don Cravens på "Beverly wildshire Hotel för tidningen Life.

1961

Inspelningarna av "Follow that dream" blev klara.

1962

Elvis åkte till Hollywood där förberedelserna inför inspelningarna av hans nya film
"It happened at the worlds fair" började.

1968

Elvis blev helt klar med filmen "Charro".

1969

Elvis uppträdde på "Hotel International" klockasn 20:15 och midnatt och avslutade härmed sina
konserter på International för den här gången.


 1970

Elvis uppträdde i "The Showroom" på "International Hotel" i Las Vegas.
Joe Esposito mottog hot om att man skulle döda Elvis. Dessa hot togs på allvar och FBI kopplades
in. Elvis beordrade Ed Parker, Jerry Shilling och Red West att flyga till Las Vegas och finnas
med honom på scenen under konserterna. Om jag inte minns fel så visade det sig sedan att hoten
kom från en svartsjuk man vars flickvän var besatt av Elvis ( jag kan ha fel, men har för mig att
jag läst det någonstans ).

1971

Elvis uppträdde på "Hotel Hilton" i Las Vegas. Efter showerna fick Elvis mottaga
"lifetime achievement award" från "The National Academy of recording arts"

1972

Elvis uppträdde i "The showroom" på Las Vegas Hilton.

1973

Elvis uppträdde i "The showroom" på Las Vegas Hilton.

1974

Elvis uppträdde i "The showroom" på Las Vegas Hilton.






1976

Elvis uppträdde vid "The Summit" i Houston, Texas klockan 14:30. Publiksiffran var 17500 och
Elvis bar "White Egyptian bird" suiten med "Inca gold leaf" suit bältet.
Det här var en ovanligt känslomässig konsert har jag hört berättas.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar